MY ANSWER

Postat av: kajsa

hej :) om jag har fattat det rätt bor du i clapham? :p
hur som helst ska jag och några kompisar åka till london nu i sommar och vi ska bo i Lambeth på Lambeth walk.. jag bara undrar (eftersom jag såg på kartan att clapham ligger hyfsat nära?) hur det området är?
bör man vistas ute där på kvällen osv? har du några tips om festställen, sevärdheter, shopping eller vad som helst?
hoppas på svar :D och lycka till med arbetet, har tyvärr inte några ideer :p

2011-04-22 @ 09:11:46
URL: http://kaays.blogg.se/




Hej Kajsa!
Kul att du läser bloggen för det första.

Nej, inte längre. Flyttade därifrån den 6:e mars. Clapham är dock jääääättemysigt och sådär, men jag tror dock om ni vill gå ut, att ni ska satsa på att gå ut i centrala London istället. Ni bor ändå rätt centralt så ni kan antingen ta taxi om ni är några stycken, eller tunnelbanan alternativt bussen. Alternativa uteställen kan vara; Covent Garden, Kensington, Upper Street i Islington eller mitt i centrala London.

Shopping i just Clapham, det skulle väl vara klädaffären TK Maxx som ligger på Northcote Road som är huvudgatan i Clapham. Där kan man hitta designerplagg och accesoarer för en billigare peng. Annars finns det inte jättemycket skojiga affärer, det är mer om man vill bara strosa upp och ner och ta en fika eller liknande.

Sevärdheter.. Inga jag kan komma på.

Nu lät ju inte Clapham jätteskoj efter mitt lilla inlägg här men jag tycker det är mer en mysig stad med uteserveringar och storstadskänsla som trots allt har ett skönt lugn över sig.

Vet inte om du bara ville ha en Claphamguide, eller om en Londonguide önskas också? Hör av dig isånnafall!




Kommentarer
Postat av: kajsa

åh vad kul att du svarade :D

är området "säkert" eller är det ett av de mindre trygga områdena? jag vill ha alla tips du bara orkar ge mig, haha :D

2011-04-22 @ 11:16:34
URL: http://kaays.blogg.se/
Postat av: frida

clapham är rätt säkert tror jag, då det är ganska "posh". mycket rika människor och så vidare.. men sen kan man ju inte bara döma på det, men som sagt - tror inte att det är jätteosäkert. men ta hand om er och gå alltid flera stycken och åk fan inte svarttaxi. :) haha. gör en londonguide och drar upp på bloggen senare, :)

2011-04-22 @ 12:19:52
URL: http://uatilluk.webblogg.se/
Postat av: kajsa

okej :D låter ju bra! vet du hur man ser skillnad på vanlig taxi och svarttaxi? haha tack så mycket :D

2011-04-22 @ 19:02:28
URL: http://kaays.blogg.se/
Postat av: frida

det står taxi på taket på dom vanliga + att du kan se det på ngn skylt ngn annanstans på bilen + taxametern inne i bilen :)

2011-04-22 @ 22:53:22
URL: http://uatilluk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0