LOVE IT

Helg igen! Har precis suttit och kollat på The Royal Wedding och har konstaterat att Kate kan vara en av världens vackraste kvinnor. Ikväll ska jag till Weybridge och partaja lite och imorgon ska jag mysa med söta Weybridge-tjejer på dagen och sedan ska jag kika film med en annan kompis.. Åker hem på söndag men förväntar mig innan det en stor kaffe på Café Nero med Bettan och Lina.

Jag tycker om veckorna väldigt, väldigt mycket  - men helgerna är helt otroliga. Love them.




Undra om jag också får gifta mig med en prins om några år????

MOST WICKED

Herre-gud! Vilken jävla helg. Helt otroligt. Steffi, Linnea och Sanna anlände i lördags och från det fram till att dom åkte var det jävlarimig roligt varenda jävla minut.  Vi har käkat goooodaste köttet, festat, shoppat och massa annat oförglömligt. En kickass-weekend helt enkelt.

Tack så jättemycket tjejer, kommer aldrig glömma denna helgen.
"WHAT'S UP, WHAT'S UP - WANNA PARTY?"



EXCITED

Jag är exalterad, eftersom jag får mitt första besök om några timmar! uatillusa, stefnaie och Sanna har tagit sina väskor och dragit till London! Hur mysigt? Vi ska äta på ett steak house ikväll och efter det blir det Zoo Bar! Innan det antar jag att det blir vin på någon uteservering och lite shopping. Detta kan ju bara inte bli dåligt. Nu kör vi. Glad påsk till er i Sverige och happy St' George's day till er i England!

Hörs på måndag eller tisdag!


MY ANSWER

Postat av: kajsa

hej :) om jag har fattat det rätt bor du i clapham? :p
hur som helst ska jag och några kompisar åka till london nu i sommar och vi ska bo i Lambeth på Lambeth walk.. jag bara undrar (eftersom jag såg på kartan att clapham ligger hyfsat nära?) hur det området är?
bör man vistas ute där på kvällen osv? har du några tips om festställen, sevärdheter, shopping eller vad som helst?
hoppas på svar :D och lycka till med arbetet, har tyvärr inte några ideer :p

2011-04-22 @ 09:11:46
URL: http://kaays.blogg.se/




Hej Kajsa!
Kul att du läser bloggen för det första.

Nej, inte längre. Flyttade därifrån den 6:e mars. Clapham är dock jääääättemysigt och sådär, men jag tror dock om ni vill gå ut, att ni ska satsa på att gå ut i centrala London istället. Ni bor ändå rätt centralt så ni kan antingen ta taxi om ni är några stycken, eller tunnelbanan alternativt bussen. Alternativa uteställen kan vara; Covent Garden, Kensington, Upper Street i Islington eller mitt i centrala London.

Shopping i just Clapham, det skulle väl vara klädaffären TK Maxx som ligger på Northcote Road som är huvudgatan i Clapham. Där kan man hitta designerplagg och accesoarer för en billigare peng. Annars finns det inte jättemycket skojiga affärer, det är mer om man vill bara strosa upp och ner och ta en fika eller liknande.

Sevärdheter.. Inga jag kan komma på.

Nu lät ju inte Clapham jätteskoj efter mitt lilla inlägg här men jag tycker det är mer en mysig stad med uteserveringar och storstadskänsla som trots allt har ett skönt lugn över sig.

Vet inte om du bara ville ha en Claphamguide, eller om en Londonguide önskas också? Hör av dig isånnafall!




HOMEWORK

Just nu sitter jag och försöker hjälpa Sasha med sin läxa. Hon ska göra en presentation om "environmental issues". Inte gjorde väl vi det när vi var tio år? Iallafall, vi behöver lite förslag? Jag försöker föreslå saker, men det går inte riktigt hem. Vad kan man skriva om? Kom igen, var inte så slöa - släng in en kommentar och rädda vår dag..

SHAPE UP

Min kusin har fått sommarjobb på Spotify. Tänkte bara skriva det för att jag tycker det låter tufft.

Iallafall - jag har bara hängt i parken idag. Och gjort bort mig. Nu på kvällen har jag skypat med Lisa, Olle och Beate. Myspys. På lördag anländer Steffi, Linnea och Sanna. Vi ska hänga i London, dricka lite vin på någon uteservering, käka på Steak & Co och  gå ut på Zoo Bar. UNDERBART.


Fyfan, jag kommer aldrig bli en Blondinbella alltså. Idétorka.

WANTED

Snälla, ge mig tacos. Det är det enda jag ber om. Jag är nöjd med allting annat, men jag saknar tacos. Hemma äter jag nog tacos minst en gång i månaden. Men här i England har jag..ALDRIG ätit tacos. Köttfärsen, brödet, alla grönsaker, såserna och smakerna som bildas när man blandar detta. Åhå.


RETELLING

En smskonversation från en helg någongång här i London.

08:38 - en söndag

"Ditt as! Fattar inte hur du kunde få med mig hit!"
"Hahahah, tänk på buddhisterna"
"Kn***a dig!"
"Hahahahah"
"Aha, hur hade du tänkt att fixa hem oss nu hade du tänkt?"
"Taxi om inte annat. Frida pröjsar. Älska skatteåterbäringen! Liggeru och myyyyser nu eller???"
"Dra åt helvete"

Ena parten lite mer road än den andra.

WEEKEND'S OVER

Åkte som sagt till Richmond igår. Låg i en park, solade, drack is-cappucino, träffade sötaste Trees och hon gjorde pannkakor med grädde och sylt till mig, innan vi började tagga utgång med champagne och musik. Efter det drog vi ut i Kingston. Började med en kycklingwrap, för att sedan gå till en pub och dricka ett glas vin för att sedan dansa på Oceana. FETT var det, men sista bussen till Tress gick tio i ett så då var vi tvungna att skiljas åt. Hon åkte till Richmond och jag tog taxi söder ut till Sunbury. 250 spänn för taxi är alltid festligt, men man får väl skylla sig själv antar jag. Idag vaknade jag upp i ett soligt Sunbury med förhoppningar om att få träffa Beate i Weybridge - MEN INTE. Beate att gjort upp planer, så jag fick skjuts till stationen och fick istället åka hem till kära Cheshunt.

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra härnäst. Söndagssteken står högst upp på schemat men efter det då? Musik och en powenap låter kanon.


Jag och Trees.

FOR THE WIN

Gröt på morgonen slår aldrig fel.. En perfekt uppladdning för kvällens bravader i Kingston! Hörs imorgon, käääära läsare.


FOR THE WIN

Gröt på morgonen slår aldrig fel.. En perfekt uppladdning för kvällens bravader i Kingston! Hörs imorgon, käääära läsare.


FOR GOD'S SAKE

Får INTE lägenheten på grund av att jag inte än har blivit antagen till högskolan i Skövde. Vem, som vill flytta in första augusti, har redan fått sitt antagningsbesked? Dom som redan går på skolan och vill byta lägenhet antagligen..  Men men, vad är det att deppa över?

Blev ingenting ikväll men imorgon ska jag till Richmond och sedan dra vidare till Kingston! Oceana? Maybe, baby - och på söndagen KANSKE jag får träffa Bettan!

Myspys, TGIF.

LET ME INTRODUCE..

..MY KID (som bestämt frågade sin mor om jag fick lägga upp bilder på henne i min blogg. Och ja, det fick jag så; här är hon!)

Har ni några frågor till henne? Kör på!


NEVER AGAIN

Okej. Dagen börjar bra med en PW på fyrtio minuter följt av grötfrukost och städning. Min unge har lov så hon har haft en kompis som sov över från igår till idag. Vad ska vi göra nu, frågar dom mig. Vi kommer gemensamt fram att vi ska ta hunden och gå och mata hästarna som finns tio minuter bort. Fine for me liksom, friska luften är aldrig fel. Problemet är bara att vi endast hinner tio minuter innan hunden måste bajsa. Okej tänker jag och stannar för att plocka upp. Dock har det inte kommit ut något på marken när hunden börjar gå igen. Konstigt tycker alla och undrar om hon bara lurades. Nej. Kvar i rumpan på hunden sitter en fet äcklig korv av bajs som bara inte vill ut.... Vad ska jag göra? Vi fick vända på klacken, gå tillbaka till huset, bära den bitande besten uppför trappan och ge henne ett bad samt försöka få ut skiten helt enkelt. Detta hade varit enklare om hunden hade varit en lyssnande snäll hund. Men icke. Arg som hon är så bet hon mig i fingret. Jag blir rasande. Här står jag och försöker få ut bajs ur hennes rumpa och så har hon mage att bita mig. Skriker diverse svordomar på svenska, rensar toaletten och sen är allt frid och fröjd. Nästan. Ungarna har ju inte fått se hästarna än. Så nu sitter jag här, mitt ute i skogen och knåpar ihop detta inlågg. Pju, allt är inte glammigt för en aupair. Bara så ni vet.

WHO KNEW?

Kommentarer
Postat av: Gud ser allt
vad ska du plugga i skövde?

Svar: Hej "Gud ser allt"! Ja, eftersom du nu frågar så kan ni ju få se mina högskoleval. Here we go:

Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. HS-62201 - Socialpsykologiskt program 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Högskolan i Skövde, Skövde

2. HS-62187 - Psykologisk coach 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Högskolan i Skövde, Skövde

3. HJ-52051 - Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, PR/Marknadskommunikation 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Högskolan i Jönköping, Jönköping

4. HS-62200 - Personal, organisation och ledarskap 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Högskolan i Skövde, Skövde

5. LU-80402 - Kandidatprogram i beteendevetenskap 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Lunds universitet, Lund


Ja, ni ser ju. Mycket psykologiska saker blandat med en mediagrej. Helt enligt mina intressen. Självklart hoppas jag på ettan, men alternativ två är minst lika lockande. Trean också faktiskt.

Hoppas svaret var givande!

 


SPLASH

Jobbig dag idag.. Vattenlandet och sedan en chokladmilkshake på Donken. Efter det tog jag en powernap i soffan, i den andra låg min aupairmamma och gjorde detsamma - och ja, nu sitter jag här och kollar på Jerry Springer. Riktigt krävande alltså. Nästan så man dör av ansträngning. Förlåt, kunde inte hålla mig - idag har vart en riktigt soft och rolig dag. Men som min "mamma" sa; Du får njuta nu - snart ska du plugga i tre år. Jag: ...... 
Tänk det? Tre år i Skövde? Plugga? Jag? Neeej?! Eller jooo! Det ska bli jätteskoj att bo själv och träffa massa nytt folk - och bo nära Ankan.

Appropå bo själv, jag har fått erbjudande om lägenhetsvisning. En liten söt  sak på 29m2 i centrala Skövde. Vi får hoppas på det bästa, jag vill ha den.

I helgen ska jag kanske festa med Emilia i London på fredagen. Lördagen bjuder på födelsedagsfirande av Trees och söndagen får framtiden utvisa. Kanske träffa lite annat roligt folk, let's see.

Nej, nu får jag återgå till Jerry Springer - sicken WT-show.


I DO LOVE SHOES

Förlåt för den dåliga uppdateringen men; jag har inte orkat.

United vidare till semifinalen i Champions League, fantastiskt.

Fick ett par nya supersnygga klackskor från New Look av min aupair-mamma idag. Tack.

Har inte så mycket mer att säga nu.

ANOTHER WEEKEND GONE BY

Alltså, finner inte ord för denna helgen. Vad ska man säga? Tokbra, fantastisk, underbar, supertrevlig, random, awesome, wicked.. Massa superlativ helt enkelt. Någonting händer dock när jag festar med Beate, så det blir lite som att mina djävulshorn kommer fram och det måste liksom hända någonting extra konstigt. Det gjorde det. Tre timmar sömn och idag känner jag mig som en koma-mumie. En av anledningarna kan hur som helst vara att under kvällens gång blir jag och Beate bjudna på vin, long island ice tea och jägerbomber.. Alltså på riktigt, vilken kväll. Vilken äventyrskväll. Antar att min fairy-outfit gjorde susen! Lina var inte med hela kvällen, men hennes Lady Gaga-outfit var ju riktigt kool alltså. Beate vann nog ändå med sin utklädnad som var Beauty Queen, sicken pärla!

Jag hatar verkligen rosa små söta bloggar där allt är perfekt hela tiden men jag skulle bara vilja säga att mitt liv just nu är perfekt. Jag kommer behöva vakna upp ur denna drömvärlden snart och det gör faktiskt ont alltså. Fast på ett annat sätt så kommer jag gå in i en annan fantastisk verklighet då. En verklighet som innehåller en USA-resa och en grym sommar med mina tjejer med massa skoj. Så jag är inte alltför orolig faktiskt..



Jag som fairy.


ON MY WAY

Sitter i skrivande stund på ett tåg till älskade Weybridge. Ikväll dka jag på maskerad men innan dess ska jag chilla med mina favoriter Beate och Lina. Vi ska äta pizza och dricka vin, så det så. Fantastiskt väder även idag så det blir väl lite parkhäng också! Ni får en outfitbild ikväll på mig som faiiiiry. Jag vet att ni kommer sitta och trycka på uppdatera hela dagen nu men lugna er - bilden kommer först senare....

MY KID

Hello blog readers it's frida's au pair kid just saying hi . hope u like the message i wrote. really love money more then my family !!!! :D  I LOVE FRIDA BEING MY AU PAIR

my name is .....

1 thing that u will no about me is i love swimming !!!!!



do u have any questions for me ?
reply back !!!!!


LOVE .....

CARROT PARROT

Vet ni? Jag sitter här och äter morötter, med svensk HOLIDAY-dip! Hur fett? Alltså INTE fetthalten.... Iallafall, tacka gudarna för denna affär eftersom jag ääääälskar dip.



SEE YA


NU; parkhäng för att fira att det är lov!

btw, sorry för mitt tillgjorde smile och trötta ögon. frillan rockar ju trots allt.

NEW LOOK

Klockan är halv elva och jag har; lämnat barn, powerwalkat, dammsugit, moppat, dammtorka. Nu; strykning. Jag tror jag skulle ha blivit en extremt bra hemmafru - inte för att jag någonsin kommer vilja bli det, men ändå. Tänkte inte säga så mycket mer än att solen skiner och allt är bra.

Vad ska ni göra ikväll? Tell me? Ni är ju ändå minst 20 pers som klickar er in här varje dag. Kom igen då, en kommentar kan jag väl få?

MY NEW ME


Någon sa att det var sjukt snyggt, en annan att jag såg fem år yngre ut och en tredje sa att det var mycket bättre än förut.

Jag är hur som haver fett nöjd.

CAN'T WAIT

Nu sticker jag till frisören. Det är lite jobbigt att jag precis kom på att mitt frisörspråk på engelska inte är det bästa. Vad heter liksom mittbena? Middle bone? Knappast..

Hörs sen, förhoppningsvis lite snyggare.



Nu ryker svintot.

THE SUN IS SHINING

Det är inte fel med 20-23 grader hela dagen sådär när ungen är hos en kompis till klockan sju. Ojojoj, som jag har schtekt idag, ni kan inte ana. Ni kommer få bildbevis - för mitt ansikte ser ut som en kräfta.. Palla att solen är så stark i april..? Ja det pallar jag, haha.

För övrigt fick jag ett brev idag! Visar vad det innehöll senare..




Undra om det är såhär jag ser ut vid femtiden imorgon?????

HAVE TO SAY THIS

Jag är ledsen, och ber om ursäkt i förväg, men jag måste. Måste få klaga, stöna och stånka lite över hur irriterad jag blir på vissa saker.

Varje dag så klickar jag in mig på aftonbladet.se för att det är trevligt att få lite information om både Libyen, Japan och riksdagen men även gotta mig i vilka kändisar som gjort slut, hur man får den perfekta strandkroppen och vilka skor jag borde köpa i vår. Ibland skäms jag dock när jag har spenderat en sisådär tjugo minuter på denna nyhetssajt. För det är först då jag inser hur mycket skitartiklar som publiceras varje dag på sidan som  "Sveriges största tidnings" webbsida.

Idag, när jag i vanlig ordning, surfade omkring på denna "nyhetskälla och mötesplats" snubblade jag på denna artikel. med denna som tillhörande krönika. Tro mig, jag har ingenting emot jämställdhet - tvärtom - jag älskar det. Men det måste finns något mellanting. I England är det alldeles för mycket "kvinnan står i köket medans mannen jobbar" men i Sverige är vi så otroligt bortskämda med jämställdhet att vissa måste hitta någonting att klaga på. Som nu då detta, med programledare.

För det första; Vem bryr sig? Uppenbarligen Helena Trus och alla andra som måste hitta just den där lilla saken att klaga på, innan dom spricker och går itu. För det andra; SVT har inte så många toppenbra kvinnliga programledare. Sorgligt men sant. Om ni nu måste fylla erat behov av kvinnor på SVT så kan ni väl ta och skriva ett snällt brev till Carina Berg och be henne byta arbetsplats från tv4 till SVT, för det är nog den enda bra svenska, kvinnliga, programledaren som existerar.

Helena Trus skriver:
Vi går tidigare från jobbet med andan i halsen, slänger oss på bussen, skippar till och med den där smarriga trerättersmiddagen hos vännerna.


Varför? Bara för att vi ska kunna sitta bänkade i tid, gotta i oss chips och läsk tillsammans med Lasse Kronér, Ingvar Oldsberg, Micke Leijnegard, Peter Settman, Kristian Luuk, Fredrik Lindström, Rickard Olsson, Måns Zelmerlöw och Niklas Strömstedt.


Helena Trus är uppenbarligen inte nöjd med att spendera fredagskvällen med Micke, Peter eller Kristian. Hon vill mysa med en kvinna. Mitt förslag är; byt kanal. För det är uppenbarligen inte programmet du bryr dig om - utan vilken programledare det har.

Skärpning för fan.

MA- MA- MA- MARCH

Mars 2011
Den 6:e mars, drog jag ifrån Clapham, och åkte tillsammans med Beate till Kings Cross där min nya familj väntade på mig. Jag kan bara säga att mars verkligen har varit den bästa månaden. Eller januari rockade ju rätt hårt också. Men mars har verkligen räddat mig ifrån att gå in i väggen, vilket jag nästan gjorde i februari.

Mars har bjudit på fest, shopping, mys och massa härliga saker. Det som suger är ju att jag har flyttat långt ifrån Beate och Lina, men det är bara att stå ut. I LOVE THOSE GIRLS, iallafall. Fett sköna. Synd bara att dom ska vara så jävla jobbiga och komma ifrån Kalmar och Linköping, vad är det för fel att bo på västkusten?

Jag har hamnat hos en familj som verkligen har bjudit in mig till att vara en familjemedlem. Så mycket som jag skrattar här på en dag skrattade jag inte under hela månaden hos min andra familj. Jag känner att jag verkligen mår bra nu och kommer trivas här fram tills att jag flyttar hem.

Jag kommer alltid minnas dig, mars 2011.

FOR REAL

På torsdag bär det av.. till frisören! Förhoppningsvis blir det sjukt snyggt och jag blir supernöjd. Det är ju kanske det ultimata. Nu har jag precis ätit pasta och ligger och chillar i soffan i väntan på att lill-tjejen ska käka upp sitt spicy rice. Vädret är fett dåligt idag så det får bli en innedag med bak och förhoppningsvis en bra film. Tjejen har dock ett krav; skräckfilm, men jag är tveksam..

Dino på halva priset.


DARLING ONE



Grattis min älskade vän som fyller 21 år idag. Jag älskar dig.

For better for worse, for richer for poorer, in sickness and in health, until death do us part.

CUT IT



Nej, detta går bara inte. Såhär jävla långhårig får man inte vara. Klipp dig, kvinna! Men hur? Vill klippa mig lite som miss Forni men jag vet verkligen inte om jag vågar. Kanske lite som henne, men ändå behålla lite längd? Hur ska jag göra? Ge mig tips innan mitt hår går ner till mina tår.

IT'S BEEN A LONG TIME


UNEXPECTED

Jag är inte förvånad över någonting längre. Idag sprang jag ihop med Jessica Klinte på Regent Street. Vad är oddsen? Världen är fruktansvärt liten, tro aldrig någonting annat.

Denna helgen är en chillhelg. Idag har jag intervjuat en tjej som kanske ska ta över mitt jobb när jag slutar i juni, gööörgooo tjej förövrigt! Jag har shoppat; Vita brallor, kängor och lite annat smått och gott. Allt från..? Ja, du gissade rätt. Primark for sure! Jag har också hunnit med att besöka tre olika Starbucks. Inte så onyttigt som det låter, blev mest kaffe. En macka och en bulle också.. Sen har jag ätit Doonken och nu sitter jag och tuggar tuggummi. Intressant va? Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Har liiiiite inspirationsbrist. Men bara lite. Den kommer la tillbaka snart.

Nästa helg ska jag på maskerad, där man bara får klä ut sig till någonting som startar med sitt namns förstabokstav. Jag tog; Fairy. Då kan man liksom få ha klänning på sig samtidigt som man klär ut sig? Bra va? En svartklädd fairy ska jag vara, ska bara hitta vingar och spö först...


Lättroad? Oh ja.

RSS 2.0