SPIRIT IN THE NIGHT

Jag har jättepanik. Tiden går så fort. Jag vill inte åka hem den 18:e juni, inte nu iallafall. Nu när jag väl har hittat "hem" här i England så ska jag snart hem. Dottern här har lov mellan 8 och 27 april. Då här det nästan blivit maj. När det är maj är det snart juni och då ska jag liksom hem? Förstår ni? Helt sjukt. Då har jag varit här i ett halvår. Jag ska verkligen njuta den här tiden som är kvar. Har redan upplevt massa här som jag inte förväntade mig när jag kom hit, och har på det fått några vänner som verkligen kommer vara vänner även efter det att resan här slutar. Jag kunde faktiskt inte bett om mer.

Jag har haft mina ups and downs när jag har vart här i England. Januari up, februari down och från den 6:e mars har allt bara vart up. Det ska fan fortsätta så också.

Nu kör vi de 80 dagarna som är kvar, kör bara kör!



SAD MAN

Ni kommenterar ju inte. Hur fan ska jag kunna göra mitt jobb om ingen bryr sig? .........

Jag måste börja planera om jag ska genomföra mitt mål! Mitt mål är att ha varit i London, Paris och New York när året är slut. London = Check. New York = 5 dagar i juli. Paris = Början på maj? Måste spana biljetter med Eurostar, det hade vart sååå fett att åkaaaa.

Nu; Powernap eller Jerry Springer - väljer nog det första....

THE ONLY WAY

Min aupair-mamma har under mina tre veckor här hunnit introducera mig till många spännande engelska tv-program. Det mest spännande kan dock vara "The only way is Essex". You have to see it to believe it, så att säga. Det handlar om diverse snygga, rika människor från Essex som ja.. Lever sina liv. Helt sinnesjukt töntigt, men kan inte sluta kolla på det. Programet är tydligen UK's svar på Jersey Shore och The Hills.. Undra vad som händer i torsdagens avsnitt..

Annars då? Nja, hur bra som helst skulle jag vilja säga.

I WOULD KILL FOR IT

Ola Rapace, om du läser detta - ring mig så kan vi ta en kaffe eller sådär....

Idag failade jag mitt "löfte". Ni visste det, likaväl som jag. Eller jag failade i lördags, när jag hittade lösgodis i en affär på Trocadero som ligger på Oxford Street.. Som sagt, skitsamma. Vi visste det ju. PW imorgon iallafall - annars kommer jag sluta som en fet kossa och det vill vi ju inte..


WICKED WEEKEND








CHEER UP SLEEPY JEAN


A GREAT LIFE

Jag älskar att dagens största bekymmer är vilket färg jag ska ha på nagellacket.. Iallafall; idag har jag städat, badat, ätit och inte så mycket mer. Imorgon åker jag till London vid 09:30 och kommer hem på söndag, faab. Parteeey med Emilia, finally. Haha, förra helgen kunde inte jag och denna helgen som var kunde inte hon - det ledde ju dock till en fantastisk helg i Weybridge, men nu ska vi iallafall äntligen ses!

"Jag satt i en bar långt västerut där jag känner mig hemma och jag vart förut. På TV:n visade man ett lyckligt slut och allt såg plötsligt lite bättre ut. Det är ett gott liv."

IT'S JUST WORDS

Exempel på ord som används mycket mer här, som borde användas lika ofta i Sverige. (Fast på svenska dårå.)
cheers. babes. darling. honey. sweetie. love. thank u.. och så vidare. Mm man går in i en mataffär och köper något och får växel tillbaka är det inte alls ovanligt att man får ett; There you go, darling. Hur mysigt? Hur glad blir man inte när en främling säger "darling" till dig? Man blir på bra humör straight away. Iallafall jag.

Night darlings.

SGT. PEPPER


Lalalalaaaa.




GARLIC BREAD

Alltså, mitt nya liv; Det går oväntat bra. Är minst ute och går varje dag, och försöker göra styrkan så ofta som möjligt. Förutom all alkohol som förtärdes i helgen så var det Subway som var det mest onyttiga. Bra jobbat tycker jag iallafall. Som jag sa i det tidigare inlägget så försöker jag dra ner på kolhydraterna. Detta funkar också bra, förutom idag.. Då jag hittar vitlöksbröd i kylen. Eller alltså, det har funnits där förut, men just idag - just idag ville jag verkligen, jättegärna ha det där stackars brödet. Och ja, jag föll pladask. Andra saker det har konsumerats mycket av idag är Dr Oetkers fantastiska kokosyoghurt. Det finns verkligen ingen godare. Lite mycket Diet Coke kan det ha blivit också. Idag har verkligen varit en gooood ätardag. Mm. Finns det något bättre än att äta? Tror ikke det.. 
Imorgon ska jag baka. Brownies till tjejen och scones till mig... Tråk?

Förresten så var det 18 grader här idag, ville bara säga det. Tjingeling.

A LIST

Något roligt jag ska göra idag: Schteka i solen.
Något jag är stolt över med mig själv: Att jag verkligen njuter av min Englandsvistelse.

Ett eller flera mål idag:
Gå och lägga sig tidigare idag än de tre föregående dagarna..
En positiv känsla jag ska ha idag: Idag ska jag vara glaaah.

Något bra om något bra: Underbart att solen skiner.


TWIST IT

Nu har jag och mitt "barn" varit ute och gått med hunden. Jag köpte oss även varsin glass, hon tog Magnum och jag tog en Twister. Den var god som fan. Ville bara konstatera det. Härnäst blir det lite Diet coke till Nickelodeon-serien "House of Anubis", spännande vill jag lova. Det är gott att vara au-pair.

Pappa skickade en lista till mig för några veckor sedan, tänkte börja fylla i den varje dag - inte idag dock. 

Något roligt jag ska göra idag:
Något jag är stolt över med mig själv:

Ett eller flera mål idag:

En positiv känsla jag ska ha idag:

Något bra om något bra:

Måste dock kila nu, Nickelodeon ni vet..


WELL, HELLO THERE

Just nu sitter jag och äter en chicken tikka masala och njuter av ryktet som går att det ska bli 12 grader och sol imorgon. Det kan ju behövas lite sol för att försöka få mig att på något sätt bli ogenomskinlig.. Jag ser verkligen ut som ett spöke som är målat i vitt. För sorgligt - och detta gör att jag behöver..: BOKA EN RESA. Jag har en önskan om att mina girls säger hur dom vill göra, så jag också kan bestämma hur reseplanen blir. Hoppas iallafall att Boston och New York har lite sol att bjuda på i juli..

Annars har jag väl inte så mycket mer att säga mer än att jag hade en asgrym helg - som ni ser på bilderna.. Jordgubbar i Hyde Park, shopping på Totally Swedish, party med Beate på Percys i Weybridge och på Oceana i Kingston, efterfest i Weybridge och tillsist Subway med Beate i en mysig park i Weybridge.

Vad har ni gjort i helgen då? Tell me, har det hänt något extraordinärt?




Efter att bilden togs rann det ner sås på tangentbordet. Ja, ni ser ju början till katastrof fångad på bild. Sån är jag.

INSPIRATION












- En hellyckad helg, helt enkelt.


RED NOSE DAY

Idag, fredagen den 18 mars, är det Red Nose Day - en dag som arrangeras varje år i Storbritannien för att samla in pengar till välgörenhet. Så; Happy Red Nose Day eller typ..

PRIMARK IN MY HEART

Jag skulle aldrig lägga massa pengar på ETT plagg, jag gillar att köpa många billiga saker istället. Därför älskar jag: PRIMARK. Dett fantastiska varuhus där man kan hitta det mesta för en billig peng. Idag köpte jag; Ett armband, tofsar, uggs, örhängen, en rosa skjorta, tights och ett skärp för 22 pund! Cirka; 235 svenska kronor. Härliga tider, älskar som sagt Primark - och då har jag bara vart där en gång. Ska lägga in lite mer bilder här när jag har köpt en ny kortläsare, eftersom min har gått sönder goddammit.

Imorgon ska jag till Totally Swedish med Trees och Malin. Fett skönt ska det bli att köpa knäckebröd - dom har verkligen inte det i dom vanliga affärerna här, helt otroligt. Dom älskar sitt äckliga vita toastbröd.. Senare på kvällen ska jag förhoppningsvis, ÄNTLIGEN, festa med Emilia. När jag och tjejerna var i Ayia Napa 2009 träffade vi två sköna tjejer som heter Emilia och Rebecca. Vi fortsatte att hålla kontakten på Facebook och nu bor och jobbar här i London, så vi ska äntligen träffas imorgon. Fett.


SAINT PATRICK'S DAY

Idag brister vi ut i sång och skålar i irländsk öl då det är.... Saint Patrick's Day! Jag firar dock inte så, känns lite överdrivet så jag har iallafall tränat och ska snart göra min berömda spaghetti bolognese.. Det kan, KAN, vara så att jag inte firar med öl och sång för att jag jobbar. Annars kanske det hade kunnat firas liiite mer wild and crazy än spaghetti bolognese.


Jag älskar min treadmill. <3

THIS IS FOR REAL

Vet inte vem som bryr sig om detta, men; mitt nya liv innebär mycket mer träning samt hård kontroll på vad jag stoppar i mig. Jag vet inte hur många kalorier det är i allt jag äter, men försöker hålla koll genom att googla samt uppskatta det ungefärliga kalorivärdet. Jag försöker dra ner på kolhydraterna drastiskt då jag nästan bara åt kolhydrater under sista veckan i januari, hela februari och första veckan i mars. Under denna perioden åt jag bara kött enstaka gånger, kanske fem - pga. att jag inte hade del i vad som inhandlades till hushållet överhuvudtaget. Det gör att det blir svårt att hålla koll på vad man äter. Tillslut, ärligt talat, så skiter man i det också. För är man van att inte ha någonting i kylen som man brukar äta så tänker man inte på det när det har gått ett tag. Då tar man en chokladkaka istället och tänker; Äh, bara denna.. Tyvärr kan man ju inte tänka så, och nu när jag har möjligheten att få välja och vraka exakt vad jag vill ha i kylen - då ska jag göra det bästa av det.

Så nu äter jag mycket kött, mycket grönt och försöker dra ner på potatis, ris, pasta och så vidare. Absolut inga chips, godis, läsk eller något som liknar det heller.  Plus; 5 kilometer powerwalk + styrketräning minst fem dagar i veckan.

Jag vet att många av er som läser detta har hört mig säga; "nu startar jag mitt nya liv" minst 100 gånger om men; jag skämtar inte denna gången. Nu får det fan vara nog med alla brutna löften. Mitt ex-kex fick denna fråga av mig härromdagen; Hur många gånger har du hört mig säga att jag ska börja mitt nya liv? Han svarade; Nja.. Bara varje söndag? Så nej, nu får det vara slut på söndagstramset. Nu kör vi.

Hur länge tror ni det håller?


Nu är det bara som skålen längst till vänster som gäller.

ICING ON THE CAKE

Idag har jag bakat, fett fina kakor om jag får säga det själv. Eller inte.. Dom ser ut som skit, men smakar tydligen bra om jag ska tro flickan.

Jag har börjat mitt nya liv idag. Mer om det en annan dag, men hittills går det bra iallafall.

Fy i hela friden vilket tråkigt inlägg. Förlåt.

PORTOBELLO MARKET

Halv tio imorse lämnade vi hemmet - jag, ungen och mamman. Mamman jobbar på lördagar, och hennes jobb är inne i London så jag fick skjuts till Highbury & Islington Tube Station och därifrån tog jag tuben till Oxford Street för att byta till Central Line så jag hamnade i; Notting Hill. Jajamän, damer och herrar - idag har Frida strosat, i solskenet, längs Portobello Market. Alldeles ensam, och så trevligt jag hade med mig själv. Det är faktiskt något jag har blivit bättre på sen jag flyttade hit, att tycka om att vara själv. Efter att jag hade strosat färdigt tog jag tuben tillbaka till Oxford Street och shoppade lite, samt åt en macka på Starbucks. Vart shoppade jag tror ni? Någon cool Londonaffär, som vi inte har i Sverige? Nej. Jag shoppade på älskade, härliga, svenska H&M. Tre linnen senare var jag nöjd. Hejdå London, tänkte jag och tog tuben mot Islington igen där jag skulle träffa mamman. På tuben sitter jag och nästan somnar när en man knackar på min axel. Vem vill mig, Frida Lindgren, något här, på tunnelbanan, i London? Min aupair-pappa. Vad är oddsen? Så vi tog tåget hem tillsammans och här sitter jag och njuter av att Man Utd leder mot Arsenal med 2-0. Fab. 

Ett av de tre linnena, köpt på rea - såklart. Mamma är du stolt nu?

FORGET THAT

Jag ska nu berätta en sak som hände mig på bussen för några veckor sedan. Jag hade bara massa småmynt och ORKADE verkligen inte betala med dom, så jag tog fram min tiopunds-sedel. ”Oh, you are a rich girl”, sa chauffören och skrattade. ”?” svarade jag. Så ger han mig en lapp där följande står:

Date:
31 01 11
Time: 19:10
Fare Due: 2,20
This for authorises you to travel on the bus on which it was issued. Payment of any fare due must be made within five days of issue.
See the other side of this notice for ways to pay.

Han ger mig alltså en ”böteslapp” för att han inte ORKAR växla min tia. För fem sekunder tror jag att han driver med mig, men när jag inser att han inte gör det traskar jag och sätter mig och känner på mina 2,2 pund i mynt som fortfarande ligger i fickan och skramlar. ”Ska jag gå fram till honom och ge dom och riva lappen i bitar framför näsan på honom?” NEJ. Absolut inte. Jag tänker inte ge honom mynt bara för att han inte ORKAR växla en tia.

Fem dagar senare skulle alltså 2,2 pund från Fridas ficka infunnit sig på valfri station hos någon gosig ticket lady. Vi kan låtsas att jag betalade. Låtsas. För på riktigt, om han inte orkar ge mig växel så orkar jag faktiskt inte heller traska och betala på annat ställe. Tooooo bad for you, guys.





THIS YEARS FEBRUARY

Alltså, jag lovade ju ett inlägg om varje månad. Februari har varit rätt tråkigt. Jag har mått halvbra under hela månaden, pågrund av diverse saker. Februari är lite speciellt för mig, på olika sätt - och det har blivit speciellt i år också. På plussidan så har jag hittat nytt folk att umgås med, Emma och Mona, Trees, upplevt Clapham och fått extremt mycket nya erfarenheter (Jag säger bara; high five till er som någon gång strukit en näsduk!). Jag har verkligen fått lära mig att stå upp för mig själv och jag kommer aldrig tåla att bli trampad på igen.

Jag har druckit mojhito, suttit och skrivit på Starbucks, haft fettodag i Weybridge och massa annat.
Jag gillar dig februari - trots allt.


Påväg hem från en efterfest 09.00 i Weybridge.


GO COMPARE

Bra film och lösgodis!!!! Fattar ni grejen att hitta lösgodis här? Hur stort som helst. Karamellkungen dessutom! Riktigt bra. Nu; Champions League!

MURDER IN THE DARK

"EastEnders" skulle kunna vara Englands svar på USA:s otroligt långdragna cheesy serie "Days of our lives". Det är verkligen så dåligt, men jag kommer ju bli fast eftersom hela familjen tittar på det.  Nu ringde lilltjejen till en kompis och berättade vad som hade hänt i detta avsnittet, haha. Idag har jag PW:at, målat naglarna, skypat med Anja och vart ute med hunden. Jag har även lekt "Murder in the Dark" massa gånger. Man täcker ögonen, snurrar några varv och letar efter dom andra, bara så ni vet.

Jag måste bara tillägga att jag är otroligt tacksam över att jag har kommit till denna familjen. Man uppskattar verkligen någonting bra när man har haft det helt åt det andra hållet. Nog om det, jag är hur glad som helst nu.

NU: Big Momma's House 1 & 2@the sofa
Imorgon: Big Momma's House@the cinema

Idag har jag och Anja pratat om utlandsresa till hösten. Mina damer och herrar; det lutar åt Zakynthos.

SKYPE ME

Sitter och pratar med Anja på Facebook, fetingnice alltså! Tänkte ta och svara på ALLA era frågor.

Postat av:
när kommer du hem till uddevalla?? jag råkade höra några av dina kompisar säga att dom saknade dig och jag undrar bara när du ska göra något åt detta? hihi, glad för svar :) :)
Svar: Antar att det är duuu, Anja, som du undrar! Jag kommer hem 20 juni tror jag, jag saknar er med! Syns då...

Postat av: stefanie http://stefnaie.blogg.se/
1. bästa/sämsta med london?
2. EN sak du saknar mest? (du behöver inte känna dig tvingad att säga mig..)
3. kan du inte lägga upp en video där du visar hur man stryker ett lakan så de blir riktigt platt och härligt? hört att du är bra på de.
Svar: Det bästa är utbudet av ALLT, + att jag har hittat en familj jag  trivs med och  det sämsta är att jag ibland saknar allt som finns i Uddevalla. Jag saknar min familj och mina  vänner mest. OCH KNÄCKEBRÖD. Rågi. Och ja, det får väl  bli en liten instruktionsvideo någon gång. Jag är ju trots allt the master of ironing!

Postat av: Marielle
1. Har du fått bättre internet igen så man kan boka in en skypetid med dig?
2. Är också sugen på en videoinstruktion om hur man bäst stryker lakan, kan du inte fixa det?
Svar: JA! Fett bra internet och som sagt, ja - det får väl bli en video.....

FOR SURE

Jag är rätt glad nu alltså. Lever och mår bra. Har ätit roasted sunday dinner, mm. Har ni några söta frågor till mig? Fråga. Snälla. Pleeeeeeeeeeeeease.

BACK ON TRACK

Nu kör vi, mina damer och herrar!

Sitter här i Weybridge, just slukat en pizza och druckit en cöla - nu väntar jag på Beate (och Lina?). Imorgon, då smäller det. Jag flyttar för andra gången här i London! Fantastiskt. Jag ska flytta till Cheshunt, som ligger 30 minuter ovanför Liverpool Station. Kommer alltså inte bo i London, men inte heller så långt ifrån. Så nu säger jag er bara, keep on med att läsa min blogg - det blir bara mer intressant för varje dag som går.

Nästa gång blir det ett inlägg om mitt februari 2011.


Man blir snorrik som au pair....NOT

BACK ON TRACK

Nu kör vi, mina damer och herrar!

Sitter här i Weybridge, just slukat en pizza och druckit en cöla - nu väntar jag på Beate (och Lina?). Imorgon, då smäller det. Jag flyttar för andra gången här i London! Fantastiskt. Jag ska flytta till Cheshunt, som ligger 30 minuter ovanför Liverpool Station. Kommer alltså inte bo i London, men inte heller så långt ifrån. Så nu säger jag er bara, keep on med att läsa min blogg - det blir bara mer intressant för varje dag som går.

Nästa gång blir det ett inlägg om mitt februari 2011.


Man blir snorrik som au pair....NOT

RSS 2.0