THIS IS FOR REAL

Vet inte vem som bryr sig om detta, men; mitt nya liv innebär mycket mer träning samt hård kontroll på vad jag stoppar i mig. Jag vet inte hur många kalorier det är i allt jag äter, men försöker hålla koll genom att googla samt uppskatta det ungefärliga kalorivärdet. Jag försöker dra ner på kolhydraterna drastiskt då jag nästan bara åt kolhydrater under sista veckan i januari, hela februari och första veckan i mars. Under denna perioden åt jag bara kött enstaka gånger, kanske fem - pga. att jag inte hade del i vad som inhandlades till hushållet överhuvudtaget. Det gör att det blir svårt att hålla koll på vad man äter. Tillslut, ärligt talat, så skiter man i det också. För är man van att inte ha någonting i kylen som man brukar äta så tänker man inte på det när det har gått ett tag. Då tar man en chokladkaka istället och tänker; Äh, bara denna.. Tyvärr kan man ju inte tänka så, och nu när jag har möjligheten att få välja och vraka exakt vad jag vill ha i kylen - då ska jag göra det bästa av det.

Så nu äter jag mycket kött, mycket grönt och försöker dra ner på potatis, ris, pasta och så vidare. Absolut inga chips, godis, läsk eller något som liknar det heller.  Plus; 5 kilometer powerwalk + styrketräning minst fem dagar i veckan.

Jag vet att många av er som läser detta har hört mig säga; "nu startar jag mitt nya liv" minst 100 gånger om men; jag skämtar inte denna gången. Nu får det fan vara nog med alla brutna löften. Mitt ex-kex fick denna fråga av mig härromdagen; Hur många gånger har du hört mig säga att jag ska börja mitt nya liv? Han svarade; Nja.. Bara varje söndag? Så nej, nu får det vara slut på söndagstramset. Nu kör vi.

Hur länge tror ni det håller?


Nu är det bara som skålen längst till vänster som gäller.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller på dig!

2011-03-16 @ 00:45:11
Postat av: Y

Oj, ingen fika ;O Duktig du är!

2011-03-16 @ 08:53:21
Postat av: Anja

Jag gissar tills i helgen :D haha.. Nerrå, du kan allt klara det men jag har, precis som ditt ex hört det varje söndag såååå... ;)

2011-03-16 @ 14:54:00
Postat av: Anja

....

2011-03-16 @ 14:54:38
Postat av: Anja

Dipp ggr. 4??? Vad är det för smart uppfinning?!?!

2011-03-16 @ 22:40:27
Postat av: frida

en superjävlakombo av dipper som verkligen ******* i munnen :)

2011-03-17 @ 10:13:21
URL: http://uatilluk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0