PORTOBELLO MARKET

Halv tio imorse lämnade vi hemmet - jag, ungen och mamman. Mamman jobbar på lördagar, och hennes jobb är inne i London så jag fick skjuts till Highbury & Islington Tube Station och därifrån tog jag tuben till Oxford Street för att byta till Central Line så jag hamnade i; Notting Hill. Jajamän, damer och herrar - idag har Frida strosat, i solskenet, längs Portobello Market. Alldeles ensam, och så trevligt jag hade med mig själv. Det är faktiskt något jag har blivit bättre på sen jag flyttade hit, att tycka om att vara själv. Efter att jag hade strosat färdigt tog jag tuben tillbaka till Oxford Street och shoppade lite, samt åt en macka på Starbucks. Vart shoppade jag tror ni? Någon cool Londonaffär, som vi inte har i Sverige? Nej. Jag shoppade på älskade, härliga, svenska H&M. Tre linnen senare var jag nöjd. Hejdå London, tänkte jag och tog tuben mot Islington igen där jag skulle träffa mamman. På tuben sitter jag och nästan somnar när en man knackar på min axel. Vem vill mig, Frida Lindgren, något här, på tunnelbanan, i London? Min aupair-pappa. Vad är oddsen? Så vi tog tåget hem tillsammans och här sitter jag och njuter av att Man Utd leder mot Arsenal med 2-0. Fab. 

Ett av de tre linnena, köpt på rea - såklart. Mamma är du stolt nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0