ORANGE SKY

Jag tänkte göra en resumé för alla månader som går och nu har vi då kommit till slutet av januari;

Januari 2011

Den första januari började fantastiskt. 00:00 stod jag med mina allra närmaste vänner och skålade i champagne och kollade på raketer, efter en otroligt mysig kväll med hur mycket god mat som helst. Efter raketerna gick jag hem med champagneflaskan i ena handen och kilklackar på fötterna. Jag var jättelycklig men samtidigt också jätteledsen, med tanke på allt jag skulle lämna.

Den andra januari åkte jag. Jag gick in i passkontrollen och såg hur mamma och pappa gick åt andra hållet. Även här var jag lättad att jag skulle åka, men samtidigt är det jättesvårt att lämna sina föräldrar när man är så nära dom som jag är med mina.

På Heathrow skulle en svensk tjej som heter Lotta hämta upp mig. När jag kommer ut från väskhämtningen blev jag otroligt nervös; tänk om hon inte är här? Tänk om hon har glömt? Det hade hon inte, hon stod där och såg jättesnäll ut - så jag blev återigen lättad.

Dealen med Lotta var att jag skulle vara där tills jag hittade någonting annat, eftersom dom egentligen inte var i behov av en aupair. Jag var hos Lottas familj i Weybridge från den andra januari till den 25 januari. På den lilla tiden hann jag skaffa mig två otroligt fina vänner, uppleva en liten bit av utelivet i London med Malin, börja spela handboll och lära känna Lotta och hennes familj och dom är helt underbara. Allt som allt var detta tre otroligt bra veckor. Den 25 januari började jag alltså på ett nytt jobb i Clapham, som ligger i zon 2 i London. Här har jag bara jobbat en vecka och vill inte skriva så mycket om jobbet här, men det funkar bra. 

Nu har jag 4 månader och 23 dagar, ungefär 150 dagar, kvar av mitt äventyr här och ni kommer få uppdateringar varendaste dag, om internetet funkar vill säga.

Just nu vill jag ha:
Svenskt bröd.
Jag saknar: Morfar. Väldigt, väldigt mycket. Vi brukar alltid ha telefonkontakt minst en gång i veckan. Det har funkat so far, men det kommer inte bli så mycket av det nu. Inte kul alls.
Jag undrar: Om någon av er som läser har några bra Londontips (ni sög faktiskt när jag frågade förra gången, så jag testar igen.)


Jag unnade mig lite smink igår...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är ett arsle. Vad kostade sminket ditt rike fanskap? När får jag min?

Postat av: Marielle

Camden markets! Jättekul att bara strosa omkring där :-) Portobello är ju också riktigt kul, men där har jag för mig att du varit? Eller var det tvärt om?

2011-02-02 @ 12:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0