A BEER OR TWO

Efter gårdagens arbetstimmar begav jag mig till puben Percys där jag skulle träffa "gänget" som mina nya svenska vänner hänger med. Alla var väldigt trevliga och när vi var färdiga på puben var jag liiiite hungrig. Vart kan man äta, frågade jag? Dominos blev svaret. Tisdag var det och på tisdagar får man en extra pizza om man köper en. Fantastisk deal.

Medan Lina cyklade åt sitt håll höll jag och Beate varandra sällskap åt andra hållet och då händer det. Något smyger bakom oss! Kan det vara en cykel? Nej. Kan det vara en människa Nej.
"Det är en bil, Beate. Det är en polisbil.
"
"Vi går Frida, vi fortsätter bara gå."
"Excuse me"
, ropar någon åt oss.
"Yes"
, svarar vi lite försiktigt då vi inte riktigt fattar vad det är frågan om och får gå tillbaka till polismannen.
"Hi, how are you? Where have you been? Where do you live?". Frågorna bara haglade fram som hos en orolig förälder. När han har frågat klart och fått klart för sig att vi varken var för onyktra eller liknande ville han bara säga en sak: "Call us if you need help."


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att den brittiska polisen har koll på dottern när man själv inte kan ha det.

2011-01-12 @ 21:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0