FIRST ANSWER

Anonym frågade:
Varför vill du ha ett nytt aupair jobb?

Frida svarar:
Jag ska försöka förklara så att alla förstår för en gångs skull nu. Den 4 december fick jag en familj, som bor i Cheshunt. På julafton fick jag reda på att mamman i familjen kommer få sparken pågrund av nedskärningar på hennes jobb. Jag fick alltså inte jobbet där. I detta läget hade jag redan bokat en one-way ticket till den 2 januari.

Efter lite efterforskningar fick jag reda på en svensk tjejs Facebook, som jag hade sett tidigare på aupair-sidan. Jag skrev till henne och förklarade läget och sa att jag kunde börja den 2:a. Detta var i mellandagarna. Jag fick svar tillbaka att hon egentligen inte ville ha aupair, hennes annons var bara för att kolla om det fanns intresse, men att hon tyckte synd om mig och kunde tänka sig att jag kom till hennes familj i Weybridge sålänge och fick söka vidare medan jag var här.

Jag tycker om familjen hur mycket som helst, så det har ingenting att göra med det. Men som sagt hade vi ingen deal att jag skulle vara kvar - dom har bara vart supergulliga som har låtit mig vara här sålänge.


Lisa frågade:
En fråga, angående kortet: Varför har jag en så sjukt ocool frippa?

Frida svarar:
Vet faktiskt inte, du trodde nog att du var hipp. Att du istället såg ut som en jävla finsk hårdrocksmumin är ju en annan sak. Det var säkert fint at that time - precis som min gråa Niketröja och slickade tofs. Lovely, for sure... Hahahaha.

En varg? En hund? En varghund?

Kommentarer
Postat av: Simone H

vilken fin golden på bild :)

2011-01-25 @ 12:32:45
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0