KEEPING OUR PROMISES

När man flyttar hemifrån så kan man ju ändå det mesta. Man kan dammsuga, man kan diska, man kan göra allt som behövs. Men.. Jag har ett problem, och jag skäms lite över detta. Jag vet inte vilka kläder som kan gå tillsammans i tvättmaskinen! Detta har inte att göra med att jag kan vara lat ibland, detta har att göra med rädslan över att färga andra kläder.  Jag har inga problem att hänga kläder, diska, dammsuga.. JAG GÖR VAD SOM HELST, bara jag slipper lägga in kläderna i tvättmaskinen. Någon som känner likadant? Är det någon av er som har en rädsla för någonting man egentligen måste kunna, men ni inte kan det? Snälla, lätta nu era hjärtan och berätta detta.

Nu fick jag dessert. In på mitt rum. bortskämdaupair.com? Tack Lotta!


Fram till i söndags höll jag förra årets nyårslöfte. Ingen cola på ett år, bra jobbat av mig! Vissa gånger har varit jobbigare än andra, men nu får jag återigen dricka denna ljuvliga dryck!


Kommentarer
Postat av: Y

Jag kan allt! :D Keep up the good work med blöjbytandet det väger nog upp om du skulle missfärga några kläder ;)

2011-01-05 @ 21:58:30
Postat av: Marielle

Hade en liten skola om just detta igår för Pontus så kan öila gärna dra det för dig också kära vän!



Vitt kan du tvätta med andra äktas kläder (bra dock om t ex ljustosa, ljusblått, ljusguöt etc tvättats ngn gång först innan du kör de med vitt).



Alla mörka kläder är bara att köra ihop.



Har du dock typ turkosa, mörkrosa etc kan svart fälla lite på dem om de svarta inte har tvättats mycket innan.



Inget mjukmedel i om du tvättar underställ! Det förstör det.



De flesta kläder ska tvättas på 40 grader om inte annat står. Var försiktig med att torktumla kläder, strumpor handdukar och lakarn däremot är bara att köra.

2011-01-06 @ 14:15:43
Postat av: Anja

hahaha jag älskar det här!!

2011-01-06 @ 20:55:16
Postat av: Marielle

Kom på en till grej, tvätta bara jeans med jeans.



Jag tyckte att det var lite läskigt att borra hål i betongväggen när jag hängde upp gardinstången.. Var lite nervös när jag fick byta oring på handfatet i min förra lägenhet med. ;-)

2011-01-06 @ 21:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0