IT'S THE WRONG TICKET LADY

Jag vet inte vart jag ska börja. Jo, jag börjar med att jag har sovit 30 minuter inatt. Och då sov jag i en lägenhet i Highgate som ligger någonstans i zon 3.

Det hela började bra med ett glas vin och bra musik här i Weybridge. Jag mötte sedan upp Malin på Kings Cross och därefter åkte vi till Camden där vi tog en öl och ett glas vin på "The Elephants Head", mycket trevligt ställe! Malin uppfann; Ja, han är ju snygg. I brittiska mått mätt.

När vi sedan kände oss lite danssugna så åkte vi in till Leicester Square och där hittade vi en klubb som heter Verve. Det kostade 5 pund att komma in, vilket är typ 60 spänn och 2 pund att hänga in jackan, och det är typ 30 kronor. 90 spänn mitt i London. Nice tänkte vi och började dansa. Vi dansade tills fötterna blödde, iallafall Malins då hon hade klackar made from hell. Malin önskade Lady Gaga och nog blev det Gaga alltid, yeah.

Sedan käkade vi mat mitt i natten på ett litet baguetteställe där vi fick meny och bord och allt, haha. Så fin nattamat har jag ALDRIG käkat. Sedan möter vi upp Elin och minus några detaljer så hamnar vi i Highgate. Jag och Malin somnar i tjugo minuter och bestämmer oss sedan för att ta tunnelbanan tillbaka till Kings Cross för att efter det åka hem.

När jag väl sitter på tåget mot Weybridge, efter att ha bytt tunnelbana i Picadilly och sedan åkt till Waterloo där tåget gick från, så kommer det in tre passagerare till på tåget. Två av dom tre har med sig; EN MCDONALDS'-PÅSE. INTE OKEJ. Trött som ett ägg var jag och hungrig också, så att åka förbi ett Starbucks och ha med sig två påsar Donken i vagnen var inte på sin plats. När jag kliver av på Weybridge, nöjd över att vara hemma, går jag till biljettkontrollen och vad visar sig då? ATT JAG HAR KÖPT FEL BILJETT. Jag får böta. Egentligen 20 pund men med glansiga hundögon och svensk accent kunde den stackars kontrollanten inte göra annat än att sänka till 8 pund istället. Jag får fram ett "Thank you so much", och sväljer gråten lite. Svärandes går jag tiominuterspromenaden från stationen och hem. Hur kunde jag köpa fel? Hur kan dom låta stackars utlänningar köpa fel biljett, åka hela sträckan och sen låta dom böta? Vem i hela världen ska trösta mig nu?


När jag kliver innanför dörrarna till huset får Lotta höra hela historian från början till slut och jag äter mjölk med flingor. Jag går upp, lägger mig och däckar från klockan halv elva till fyrasnåret. Nu ska jag passa barn och äta popcorn. Jag mår bra.

Vad gör ni mina kära läsare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0