COFFEE ON A MONDAY

Hej igen. Jag är jättedålig på att uppdatera mig, det sa Maria till mig - så då gör jag något åt saken. I helgen var Beate som sagt här. Vad jag och Beate än gör så blir det roligt. Började dagen med en picknick med lite vin och vindruvor och sedan... gick vi, utan några förhoppningar, ut i CHESHUNT. Fattar ni? Jag har bott här sen 5 mars, men aldrig varit ute här, bara i London eller i Weybridge. Så ut gick vi iallafall. Mat på en turkisk resturang som hette Lavas. Fick in världens tallrik med kött och ris + en öl för hundralappen. Helt okej enligt oss.

Vidare gick vi sedan till en bar som hette King James (tror jag) och därefter till The Vic. Kvällen slutar med att jag och Beate går hem, i högklackat, i världens ösregn. Inget paraply, absolut inte - det orkade vi ju inte släpa med oss till krogen.... Halvt svärandes, halv gapandes Veronica Maggios "Välkommen in" började vi iallafall 30-minuterspromenaden hem. Hem kom vi. Vaknade, gick en powerwalk, drog världens frukost, drog världens roasted sunday dinner och sen åkte hon hem. Alltid lika ledsamt att lämna na, men vi syns kanske på fredag igen.

Nästa lördag vid lunchtid; gissa vad som händer då? Då kommer dom! Mina bästaste, vännerna sedan flera flera år tillbaka. Ni kan inte ana hur skönt det ska bli att, utan skype, få krama om dom och säga hur mycket jag är glad att dom är här.

Nu ska jag dricka kaffe och njuta av livet. Cheers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0